Nieuw WhatsApp account koppelen aan CommuniQate

Om CommuniQate te kunnen gebruiken, is het essentieel om een WhatsApp-account te hebben. Als je nog geen WhatsApp-account hebt, kun je er één nieuw opzetten.

Om CommuniQate te kunnen gebruiken, is het essentieel om een WhatsApp-account te hebben. Als je nog geen WhatsApp-account hebt, kun je er één nieuw opzetten. Hieronder vind je een stapsgewijze handleiding. Als je al een bestaand WhatsApp-account hebt, bijvoorbeeld via de WhatsApp Business App, verwijzen we je graag door naar het volgende artikel: Bestaand WhatsApp-account migreren naar CommuniQate.

Toegang tot Facebook / Meta Business Manager

Een WhatsApp-account valt onder een Bedrijfsaccount, ook wel een bedrijfsportfolio genoemd. Als dit al bestaat en je hebt nog geen toegang, kan een van je collega's die wel toegang heeft je toevoegen. Als je nog geen toegang hebt, kun je er een aanmaken via: Facebook Business Help.

Beschikbaar telefoonnummer voor WhatsApp

Dit telefoonnummer wordt straks gebruikt voor WhatsApp-contacten. Het kan het algemene bedrijfsnummer zijn of je kunt ervoor kiezen om een nieuw nummer te gebruiken. Het telefoonnummer moet echter een zakelijk of regionaal vast nummer zijn, zoals 053 of 085. Belangrijk: zorg ervoor dat er geen keuzemenu op het nummer staat, omdat je een verificatiecode moet ontvangen.

Heb je nog geen telefoonnummer? Registreer er dan gemakkelijk een via onze partner Rinkel, waar je de meeste telefoonnummers binnen 1 minuut beschikbaar hebt in je account. Nu tijdelijk met 3 maanden 50% korting. Registreer hier je telefoonnummer

WhatsApp account koppelen aan CommuniQate

Zodra je bovenstaande stappen hebt voltooid, is het tijd om je WhatsApp-account te koppelen aan CommuniQate. Klik op "Doorgaan met Facebook" om een scherm te openen waarin je kunt inloggen op Facebook en je WhatsApp-account kunt koppelen.

  • Toegang verlenen aan CommuniQate: In de eerste stap verleen je ons toegang om je WhatsApp-account te beheren, zodat je CommuniQate kunt gebruiken met je WhatsApp-account.
  • Bedrijfsportfolio kiezen en informatie controleren: In de tweede stap kies je het bedrijfsportfolio waaraan je het nieuwe WhatsApp-account wilt koppelen. Controleer de ingevulde bedrijfsinformatie en ga verder.
  • WhatsApp-account en profiel: Je kunt simpelweg op "volgende" drukken omdat we zowel een nieuw WhatsApp-account aanmaken als een nieuw profiel.
  • WhatsApp-profiel instellen: In stap vier kun je alle informatie over je WhatsApp-account opgeven. Geef in het eerste en tweede veld een naam aan je WhatsApp-account, bijvoorbeeld de bedrijfsnaam. Deze naam wordt getoond aan je contacten in WhatsApp. Kies vervolgens de juiste bedrijfscategorie en vul indien nodig de rest van de informatie in.
  • Telefoonnummer toevoegen en verifiëren: In stap vijf vul je het telefoonnummer in en kies je voor de optie "Telefoongesprek". Je wordt vervolgens gebeld en krijgt een 6-cijferige code voorgelezen. Voer deze code in het veld "verificatiecode" in en klik op "Volgende".
  • Toegang bevestigen voor CommuniQate en voltooien: In de laatste stap bevestig je opnieuw dat CommuniQate toegang krijgt tot het WhatsApp-account dat je zojuist hebt aangemaakt. Klik op "Doorgaan" om verder te gaan.

Je WhatsApp-account is nu succesvol aangemaakt. Klik op "voltooien" en keer terug naar CommuniQate. Hier zie je nu dat je WhatsApp-account succesvol is gekoppeld en je wordt automatisch doorgestuurd naar het Dashboard. Vanaf nu kun je gebruikmaken van je WhatsApp-account in CommuniQate.

Bedrijfsportfolio verifiëren en betaalmethode koppelen

Wanneer je bedrijfsportfolio niet is geverifieerd, kun je niet meer dan 250 nieuwe gesprekken starten per maand.

Je kunt je bedrijfsportfolio gemakkelijk verifiëren door in te loggen op je Facebook Business Manager en naar de bedrijfsinstellingen te navigeren via deze link. Ga vervolgens naar het beveiligingscentrum via deze link en druk op de knop bij Verificatie voor "Bedrijfsnaam". Volg de instructies en upload het KVK-uittreksel. Als je zakelijke nummer op je KvK-uittreksel staat, hoef je je telefoonnummer niet apart te verifiëren. Dit zakelijke nummer mag anders zijn dan het WhatsApp-telefoonnummer. Het duurt een paar uur tot 2 dagen voordat de bedrijfsinformatie is geverifieerd. Ondertussen kun je wel al gebruikmaken van je WhatsApp-account, maar houd rekening met de limieten.

Wanneer je geen betaalmethode hebt gekoppeld aan je WhatsApp-account, kun je geen gesprekken starten of sjabloonberichten versturen. Ook kun je niet meer dan 1000 nieuwe gesprekken per maand ontvangen.

Je kunt een betaalmethode toevoegen door naar factureren en betalingen te navigeren via deze link. Hier kun je een betaalmethode toevoegen en koppelen aan je WhatsApp-account.

Meer informatie over betalingen aan WhatsApp vind je hier.

Start vandaag nog met CommuniQate.

Begin direct met het verbeteren van je klantcontacten via WhatsApp. Ontdek hoe eenvoudig het is om je klantenservice en marketing te optimaliseren. Klik op de knop hieronder en ervaar CommuniQate zelf, gratis en zonder verplichtingen.

GIJS: Groen in je straat SendsmartEnergiecontrolGemeente Deventer

Sluit je aan bij tientallen andere succesvolle organisaties.

App screenshot
test

Maico Gieteling

Product Specialist

Gerelateerde artikelen.